2021 a fost un an greu, în care efectele pandemiei de COVID-19 încă s-au simțit din plin, dar producătorii români listați pe platforma noastră au reușit să facă față tuturor provocărilor și ca să dăm doar câteva exemple de succes, ne-am gândit să calculăm cifra de afaceri a celor cu pagini de prezentare și magazine și am obținut un total de 173.3 de milioane de euro, o cifră incredibilă pentru piața românească, având în vedere că suntem încă departe de a găzdui pe FabricatinRO pe toți românii care oferă servicii sau produc lucruri de calitate.
De asemenea, partenerii noștri, producătorii și furnizorii de servicii listați pe prima pagina a platformei noastre, au reușit împreună să obțină un total al vânzărilor în valoare de 26.6 milioane de euro.
La aceste cifre de afaceri spectaculoase putem spune că au contribuit și magazinele online create pe platforma noastră. În 2021, numărul de consumatori care au ales produsele românești și s-au hotărât să le cumpere direct din magazinul FabricatinRO a crescut cu 47% în comparație cu anul 2020.
Tot în legătuă cu producătorii listați pe platforma noastră, mai putem vorbi și despre numărul de angajați care depind de succesul lor. Toți producătorii și furnizorii de servicii prezentați aici, pe FabricatinRO, susțin în total 3000 de locuri de muncă, oferind astfel nu doar produse de top, ci și suport financiar și stabilitate pentru mii de familii care depind de ele.
Comunitatea producătorilor români listați pe platforma noastră este formată în proporție de 67% din oameni de afaceri activi în industria prelucrătoare. De asemenea, un procent ridicat, în valoare de 15.2%, îl reprezintă și specialiștii în comerț cu ridicata și cu amănuntul.
Furnizorii de servicii administrative și organizatorii de spectacole și evenimente culutrale și recreative reprezintă aproape 9 procente din numărul total al celor înscriși pe platforma noastră. Iar numărul de specialiști în construcții sunt 3.4% din totalul membrilor FabricatinRO.

În ceea ce privește industria prelucrătoare, mai exact, ne referim în mod special la industria alimentară, la fabricarea băuturilor, la fabricarea articolelor de îmbrăcăminte și la fabricarea substanțelor și a produselor chimice. La momentul de față, 66% din producătorii înscriși pe platforma FabricatinRO și activi în industria prelucrătoare lucrează în domeniul industriei alimentare, iar restul, categoriilor ocupă fiecare până la 10 procente. Însă, pe viitor, ne dorim să echilibrăm aceste valori prin atragerea unui număr mai mare de producători pe platforma noastră, din domenii cât mai diverse, astfel încât să putem oferi consumatorilor care ne vizitează platforma câte o soluție pur românească la oricare din problemele lor.
Suntem la fel de activi în mediul offline, precum suntem în online!
Chiar dacă nu au fost la fel de multe ca în alți ani, anul 2021 a fost și un an al evenimentelor. De-a lungul anului, în repetate rânduri, am promovat atât pe rețelele sociale pe care suntem activi, cât și pe platforma noastră prin articole, o mulțime de evenimente românești relevante pentru business-ul autohton, dar și pentru consumatorii români și am participat la două dintre ele, în calitate de parteneri media:
- Mindset Owners Club 2021 – un eveniment destinat proprietarilor de afaceri cu o experiență de peste 5 ani în business, creat ca o oportunitate unică de cunoaștere și interacțiune cu alți proprietari de afaceri din domenii similare sau adiacente, pentru stabilirea de parteneriate durabile;



- Summer Institute – ADN de antreprenor – un eveniment organizat în Palatul Culturii din Iași, o clădire emblematică, ridicată acum un secol, în care ne-am întâlnit să vorbim despre posibilitățile de scalare a afacerilor românești, pentru dezvoltarea economiei locale.



Încă o realizare notabilă pentru echipa noastră a fost invitația primită din partea revistei Forbes România pentru a ne prezenta proiectul și membrii comunității noastre în continuă dezvoltare.
O dovadă clară a evoluției noastre este faptul că anul trecut, pentru prima oară de când am conceput acest proiect, am atins un record în ceea ce privește reach-ul lunar pe rețelele sociale pe care activăm. Astfel, postările noastre de pe conturile de Facebook, Instagram și Linkedin cu un total de 30.000 de urmăritori, au reușit să ajungă la peste 250.000 de persoane, oferind astfel o vizibilitate foarte bună producătorilor pe care i-am promovat.
FabricatinRO are acum un nou logo pe care îl poți folosi și TU!
Lumea a început să ne cunoască și să ne recunoască și, acum, brandul FabricatinRO este deja un brand cu o istorie de 8 ani, pe care fanii lui îl asociază cu ideea de calitate. Dar ne dorim să fim chiar și mai ușor de recunoscut nu doar pentru a spori popularitatea proiectului nostru, ci și pentru a crește vizibilitatea comunității FabricatinRO atât în mediul online, cât și în cel offline. De aceea, la sfârșit de an, în 2021, am adoptat un nou logo, care considerăm noi că ne reprezintă mai bine și care sperăm să fie folosit de către cât mai mulți producători români pentru a-și marca produsele lor.

În viziunea noastră, acest logo poate fi imprimat direct pe ambalajul produselor românești, cât și pe coletele în care sunt trimise acestea la cumpărătorii lor.
Este un logo cu un design pur românesc, inspirat din simboluri naționale, cu un aspect ușor de identificat, dar și de reținut. Producătorii români care doresc să folosească această etichetă, sunt invitați să ne scrie pe adresa office@fabricatinro.ro pentru a primi toate detaliile și elemenetele media în legătura cu ea!
Planuri pentru anul 2022 și pentru viitor
Proiectul FabricatinRO este încă departe de a-și fi atins adevăratul potențial. Singurul moment când vom putea spune că misiunea noastră a luat sfârșit este acela în care toți producătorii români care creează lucruri de calitate și furnizorii de servicii care pun satisfacția clientului pe primul loc vor avea câte o pagină pe platforma noastră. Dar nici atunci nu vom avea răgaz de odihnă pentru că vom continua să-i promovăm ca și acum, pe fiecare dintre ei, prin sistemul pe care l-am creat.
De aceea, și anul acesta, ca în fiecare an de când ne-am început activitatea, vom căuta mai departe producători români care vor să ni se alăture și parteneri care rezonează cu misiunea noastră.
De asemenea, pentru că vrem să fim în pas cu tot ce înseamnă marketing-ul online și să transmitem cât mai clar și mai eficient mesajul nostru, începând cu anul acesta te invităm să ne urmărești și pe TikTok, unde ne-am făcut cont și am început să promovăm câțiva din producătorii care ne sunt alături.
În mare, aceasta a fost activitatea desfășurată de FabricatinRO în anul ce tocmai s-a încheiat și acestea sunt cele mai mari obiective pe care ni le-am propus deocamdată. Îți mulțumim din toată inima că ne-ai fost mereu alături și continui să ne susții și promitem că vom face tot posibilul să ne ridicăm la înălțimea așteptărilor tale și pe viitor!
Îți dorim un an exact așa cum îți propui!