Electra Distribuție 3
Fabricat Separator

Interviu cu fondatorul companiei ESI

La FabricatinRO facem tot posibilul să oferim cititorilor blogului nostru, dar și întregii comunități, povești inspiraționale, motivante, în care curajul este una din trăsăturile de caracter definitorii pentru personajele principale din fiecare dintre ele. În articolul de față vom face cunoștință cu fondatorul companiei ESI, cunoscută și sub numele de: Electra Distribuție. Hai să aflăm povestea din spatele acestui nume răsunător pe piața românească.

1. Cum v-a venit această idee de business? Aveți un model în domeniul afacerilor sau preferați să fiți complet original?

Din anul 2000 montăm interfoane de orice fel, dar în anul 2011 am făcut cunoștință cu brandul ELECTRA, iar domnul director Marian Berdan ne-a câștigat încrederea, motiv pentru care am decis să renunțăm la alte branduri, pornind la drum doar cu brandul ELECTRA care fabrică în Iași interfoane de cea mai bună calitate. Apreciem brandul ELECTRA din multe motive, dar am ales să colaborăm exclusiv cu el și pentru că produsele sale sunt fabricate în România

2. De ce ați ales acest nume pentru brandul pe care l-ați fondat? Ce reprezintă el?

Firma noastră se numește ESI. Am ales intenționat un nume scurt, ușor de reținut, pe care clienții noștri să și-l amintească cu ușurință. Dar website-ul oficial l-am denumit electradistributie.ro deoarece suntem parteneri oficiali ELECTRA și distribuim interfoanele ELECTRA în toată România

3. De cât timp ați lansat produsele/serviciile dumneavoastră pe piață?

Am lansat primele produse pe piață în anul 2011.

4. Ce v-a determinat să puneți bazele unei afaceri personale? Sunteți singura persoană din spatele acestui proiect sau ați pornit la drum și cu alți parteneri?

În anul 2000 am deschis prima companie împreună cu încă un asociat, dar, din păcate, persoana cu care am făcut echipă nu a înțeles că în cadrul unui SRL, ca să crești, trebuie să muncești dublu față de un angajat. Și astfel, am ajuns în final singurul asociat din companie.

5. Este prima oară când vă încercați norocul în domeniul afacerilor? Aveți educație antreprenorială?

Paralel am mai încercat și un alt business, dar, din pacate, nu a avut succes și doi ani de muncă s-au dus pe apa sâmbetei. Dar nu îmi pare rău pentru că am învățat multe și am ajuns la concluzia că dacă vrei să faci un lucru bine, trebuie să te ocupi doar de acel lucru.

6. Prin ce metode v-ați finanțat afacerea? Ați investit mult să o ridicați până la acest nivel?

Fără muncă nu poți dezvolta nimic în prezent și cred că la fel stăteau lucrurile și înainte. Ca să rămânem primii pe piață, noi muncim și acum ca în prima zi de activitate. 

7. Care este publicul țintă al produselor/serviciilor dumneavoastră?

Publicul nostru țintă este format din: dezvoltatori imobiliari, electricieni, firme care se ocupă de montarea sistemelor de securitate și clienți finali care își construiesc case și vor să aibă parte de siguranță deplină.

8. Cum se diferențiază produsele/serviciile dumneavoastră față de cele ale competiției?

Ne străduim în permanență să îmbunătățim serviciile oferite de echipele noastre de montaj, asigurându-le toată infrastructura de care au nevoie pentru a oferi servicii de top clienților noștri. 

De asemenea, facem tot posibilul ca produsele Electra, fabricate în România, să ajungă cunoscute în toată lumea și clienții să le aleagă pentru calitatea lor deosebită și prețul corect.

9. Care sunt cele mai mari provocări la care a trebuit să faceți față până în acest moment?

    Stocurile. Am încercat mereu să avem produse pe stoc și ne străduim în continuare în acest sens.

10. Cât de aproape considerați că sunteți de obiectivele pe care vi le-ați propus inițial?

Ne-am depășit obiectivele propuse. La ora actuală suntem distribuitori și instalatori de sisteme de interfonie la majoritatea complexurilor rezidențiale din România. Acest lucru se poate verifica și analizând portofoliul nostru, disponibil aici: www.electradistributie.ro/portofoliu

11. Cum vă imaginați că se va dezvolta afacerea în următorii cinci ani?

Dacă ne ținem de treabă ca și până acum, credem că afacerea se va dezvolta în continuare foarte bine.

12. Puteți să ne povestiți despre un highlight din existența companiei dumneavoastră?

13. Care considerați că sunt trei din cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă un antreprenor pentru a avea succes pe piața românească?

Să muncească, să fie serios și să aibă încredere în oamenii cu care lucrează,

14. Cât de important considerați că este colaborarea dintre producătorii români și dacă considerați că este important ca ei să colaboreze, de ce susțineți acest lucru?

Lumea trebuie să înțeleagă că produsele fabricate în România sunt lucrate cu suflet de român. Producătorii din țara noastră sunt mai atenți și mai serioși față de ceea ce fac deoarece concurența produselor din afară nu-ți dă voie să greșești.

15. Dați exemplu de o calitate la care considerați că nu vă întrece nimeni și spuneți-ne ce rol are aceasta în succesul afacerii pe care o conduceți?

Punctualitatea și seriozitatea cu care tratăm fiecare client.

16. De ce credeți că este important ca toți românii să cumpere mai mult de la conaționalii lor?

Cumpărând produse fabricate în România este clar că ajutăm producătorii români să prospere, lucru deosebit de greu de altfel, mai ales în contextul de azi, când există atât de multe companii venite din afară care dispun de bugete colosale. 

17. Care considerați că sunt avantajele producătorilor români care fac parte din comunitatea FabricatinRO?

Comunitatea FabricatinRO este un proiect foarte ambițios și ar trebui ca toți românii să afle despre el. Cu cât crește mai mult această comunitate, cu atât și producătorii din România au mai multe șanse de succes și poate că în viitor ne vom mândri cu mai multe produse românești pe piața noastră și, de ce nu, și pe piețele străine.