Pe lângă promovarea membrilor comunității noastre, FabricatinRO, unul din scopurile acestei platforme este motivarea tot mai multor români să-și urmeze visele și să se apuce de antreprenoriat dacă consideră că au o idee ce ar putea încânta și pe cei din jur. De aceea, pe blogul FabricatinRO ne-am concentrat întotdeauna pe prezentarea poveștilor de succes ale celor care ne inspiră.
De data aceasta însă, în apropierea unei zile cu mare însemnătate pentru întreg poporul român: Ziua Națională a României, care marchează Unirea Transilvaniei cu România – un eveniment istoric care a dovedit importanța cooperării și întrajutorării dintre români, ne-am gândit să reflectăm asupra puterii pe care o avem împreună și să dăm și noi un exemplu de reușită în echipă. Este vorba de produsul Mere în Ciocolată – un proiect amplu, pentru a cărei punere în practică și-au unit forțele trei dintre producătorii înscriși pe platforma FabricatinRO și pe care îl promovează și alți membri ai comunității.
Ce se întâmplă când amesteci împreună mere, ciocolată și creativitate?
Rețeta extraordinarului produs căruia dedicăm acest articol este una mai neobișnuită. Tăvălind scrijele de mere fabricate după rețete moștenite din generație în generație, care trezesc nostalgia și te fac să rememorezi clipele de profundă bucurie din copilărie, prin ciocolată autentică, cu un gust intens și o aromă bogată, o adevărată încântare petru trup și suflet și împachetându-le apoi într-un ambalaj original, care provoacă imaginația și trezește curiozitatea, Scrijele de Mere ca la Bunica, Leomi Chocolate și Colorizo au demonstrat că românii sunt mai puternici împreună și când lucrează la unison sunt capabili de lucruri extraordinare. Iar pentru a afla de la cap la coadă întreaga poveste, i-am strâns laolaltă pe toți acești producători ambițioși și inovativi, și i-am provocat să răspundă întrebărilor unui interviu marca FabricatinRO, menit să te motiveze.
FabricatinRO: Cine a fost primul care a propus această colaborare și cum s-a derulat întregul proces până a luat naștere produsul Mere în Ciocolată?
Scrijele de mere ca al bunica: Cred că a fost Alin sau Benedicta de la Leomi chocolate. Cunoșteam activitatea Leomi din postarile de pe internet, dar nu știam cine sunt persoanele care se ocupă de această afacere. Astfel, interacțiunea s-a realizat prin intermediul unui prieten comun care se ocupa de etichete și în cazul nostru, și în cazul Leomi, și anume Alin Juncu de la Colorizo. Propunerea unei colaborări a venit din partea lor, iar noi am dat curs invitației cu cea mai mare plăcere, mai ales că suntem cu toții producători locali și ne putem susține reciproc activitățile. Inițial, am trimis scrijelele de mere pentru a se testa în combinatie cu ciocolata, rezultatele au fost extraordinare și astfel am creat un produs care de scurt timp a început sa fie livrat și în magazinele locale.
FabricatinRO: Produceți și scrijele de gutui, caise sau prune. De ce ați ales tocmai merele pentru acest nou produs? Aveți în plan să lansați și alte combinații pe viitor?
Scrijele de mere ca la bunica: În urma testării mai multor combinații, s-a luat decizia că merele cu ciocolată sunt cele mai potrivite în acest moment. Și celelalte combinații au ieșit extraordinare, dar momentan s-a decis sa mergem doar pe mere. Urmează și alte produse în scurt timp.
FabricatinRO: Scrijelele de mere sunt delicioase și așa simple, motiv pentru care suntem convinși că aveați un succes deosebit și înainte de lansarea noului produs. Care au fost totuși motivele care v-au determinat să încercați această combinație inedită?
Scrijele de mere ca la bunica: Clienții sunt tot timpul în căutare de produse noi și își doresc ca producătorii să-i surprindă. În plus, este un produs mai puțin prezent pe piața de specialitate și de aceea ne-am gandit ca i-ar face curioși atât pe iubitorii de scrijele de mere, cât și pe cei de ciocolată. Nu mai spun ca eticheta efectiv te face sa le mananci cu tot cu ambalaj.
FabricatinRO: De-a lungul timpului, în special de când v-ați alăturat comunității noastre FabricatinRo, am studiat cu atenție ambalajele Colorizo și am rămas plăcut impresionați de cât de bine puteți reda calitățile produselor prin design-ul ambalajelor voastre. Cât de provocator vi s-a părut acest proiect și ce v-a inspirat în realizarea ambalajului pentru Mere în Ciocolată?
Colorizo: Mere in Ciocolata reprezintă, de fapt, o dorință puternică de a pune la aceeași masă mai multi parteneri (clienți Colorizo) care să lucreze ceva împreună (nu contează ce, ci doar să lucreze împreună). O bună parte din clienții cu care am colaborat în decursul ultimilor 13 ani, au un blocaj în a coopera pe linia lor de activitate și cu alte firme, poate mai bune decât ale lor, ratând astfel ocazia de a construi produse valoroase. Nu pot sa îmi dau seama ce anume determină acest blocaj, dar sigur l-am văzut la foarte mulți dintre ei. E o cutumă veche, care probabil influențează acest comportament, frica de a nu li se fura ideea, produsul, etc. Ce am observat din proiectele mele, în toți acești ani, este că, un “duet” ca cel de față numai pe “plus” te poate aduce la final. Drept urmare, am ales câțiva clienți din portofoliul, pe care i-am considerat mai deschiși și dornici să construiască produse de valoare și le-am propus franc o colaborare clară, împarțind astfel beneficiile financiare. Mere în Ciocolată devenind astfel un mic consorțiu care funcționează după o schema foarte simplă: Merele deshidratate vin de la Scrijele de mere ca la bunica, manufactura și ciocolata le asigura Leomi Chocolate, iar de design-ul de packaging și producția etichetei se ocupă Colorizo.
FabricatinRO: Cât de importante considerați că sunt ambalajele pentru succesul pe piață al unui produs alimentar?
Colorizo: Despre ambalaj trebuie înțeles încă de la început ca e haina pe care o porți Duminica la biserică, cum zice o vorbă din bătrâni. E drept că puțini din micii producători români văd lucrurile astfel. Cei mai mulți vin cu argumentul că ei pun tot ce e mai bun în borcan și asta conteaza cel mai mult. Așa și este, însă trebuie conștientizat că la un produs alimentar, prima dată, clientul îți gustă produsul cu ochii. Până să ajungă să-l guste la propriu, mai sunt mulți pași de parcurs din punct de vedere al procesului comercial. Ori, chiar dacă sună mai dur, în prima fază, am un obicei în a le ridica mingea la fileu celor care desconsideră acest aspect, spunându-le că ei fac eforturi uriașe pentru a pune în produs cele mai bune ingrediente dar “îl scot în lume” îmbrăcat în cerșetor. Iar din punctul asta…discuția capătă, de cele mai multe ori, o altă direcție.
FabricatinRO: Care considerați că sunt punctele forte ale ambalajului pentru Mere în Ciocolată și prin ce elemente considerați că se remarcă el față de ambalajele altor produse similare?
Colorizo: Mere în Ciocolată este în primul rând un produs pentru pofticioși, un produs românesc, un produs ambalat puțin diferit față de ce se mai găsește pe piață și are un tip de abordare vizuală care îți provoacă, dacă nu poftă, măcar curiozitate!
FabricatinRO: Ce fel de ciocolată folosiți pentru fabricarea acestor gustări inedite?
Leomi Chocolate: Avem două sortimente de ciocolată pe care le folosim în combinație cu merele deshidratate, cea cu lapte și cea neagră 54.5%.
FabricatinRO: De ce considerați că Mere în Ciocolată este un produs alimentar cu potențial și care credeți că sunt motivele pentru care îl vor alege cumpărătorii?
Leomi Chocolate: Merele noastre românești dau o aromă specială ciocolatei. Cumpărătorii își doresc din ce în ce mai mult să consume produse românești, care au un gust autohton și care valorifică potențialul local.
FabricatinRO: Dacă Scrijele de fructe ca la bunica vă propune să creați împreună și alte produse similare, dar nu cu mere, ci cu prune, caise sau gutui, pentru ce fel de ciocolată veți opta?
Leomi Chocolate: Sigur, deja ne gândim la sortimente noi, de exemplu: prune/caise înmuiate în vin și apoi trase în ciocolată. Pentru aceste sortiment cea mai potrivită ar fi ciocolată neagră. Iar pentru gutui, ne gândim la o combinație cu ciocolată albă.
FabricatinRO: De când faceți parte din comunitatea FabricatinRO și ce avantaje considerați că v-a adus înscrierea în platformă?
Colorizo: M-am înscris pe platformă în martie 2020, în plin lockdown. Era greu de anticipat atunci ce urma sa se intample pentru ca toată lumea era practic înghețată, nu se mai mișca nimic. Platforma a fost un “hub” bun în acele momente, așa cum este și astăzi. Regasesc mulți producători români care sunt puși pe treabă și acest lucru este de apreciat.
Scrijele de mere ca la bunica: Având în vedere contextul pandemic în care ne aflăm și interesul tot mai mare al diverselor băcănii de a promova produse locale, prezența pe platforma FabricatinRO ne-a făcut vizibili pentru cei care căutau producători locali pentru a-i introduce în locațiile lor. Acest lucru s-a concretizat în creșterea comenzilor și în atragerea de parteneri noi.
Leomi Chocolate: Platforma FabricatinRO ajută la formarea unei comunități, atât a producătorilor locali, care pot crea parteneriate, dar și a unei comunități de consumatori, care înțeleg și apreciază calitatea produselor noastre locale. Această conexiune ne ajută să creștem și să dezvoltăm produse noi.
FabricatinRO: În calitate de producător român de alimente, cât de importantă considerați că este colaborarea cu alți producători din domeniul alimentar?
Scrijele de mere ca la bunica: Este foarte importantă colaborarea dintre producătorii locali deoarece rezultatul astfel obținut se întoarce în comunitate și împreună companiile se pot dezvolta mult mai bine. Orice forma de ajutor este esențială pentru o dezvoltare cat mai rapidă, mai ales când toate părțile au afaceri la început de drum sau aproximativ la început de drum.
FabricatinRO: Este prima dată când colaborați cu un alt producător român în lansarea unui nou produs? Dacă da, ce v-a determinat să faceți acest pas? Dacă nu, care sunt criteriile după care vă alegeți partenerii?
Leomi Chocolate: Da, este prima colaborare de acest gen. Mi-a plăcut dorința de a crea produse inedite și sprijinul primit pentru realizarea acestora. Am testat și validat împreună aceste produse și am căutat cele mai potrivite modalități de ambalare și poziționare pe piață.
FabricatinRO: Aveți în plan să colaborați în viitorul apropiat și cu alți producători care fac parte din comunitatea noastră? Dacă da, cu cine? Iar dacă nu, cu cine v-ar plăcea?
Colorizo: Desigur! Mi-aș dori să mai pot găsi câțiva antreprenori care să fie deschiși la un astfel de măritiș. Aș putea spune că deja se întâmplă acest lucru. Este un model de colaborare care s-a dovedit a fi de succes încă de la lansarea produsului și nu este singurul exemplu. În aceeași manieră de colaborare s-a născut și proiectul Aurarul, făcut în colaborare cu Nikitas SRL, un ambalator de miere profesionist, cu toate certificările necesare pentru a putea pune pe piața produse alimentare. Astfel, Aurarul este tot un produs 100% românesc, care aduce pe masa românilor trei tipuri de miere de albine, prezentat foarte bine din punct de vedere comercial.
De unde se poate cumpăra produsul Mere în Ciocolată și cum a fost el primit pe piața din România
Suntem convinși că după atâtea povești, ți-am făcut poftă de Mere în Ciocolată și te întrebi de unde poți să cumperi. Dar așa cum ne cunoști, nu venim cu o veste grozavă pentru ca apoi să te lăsăm să te agiți în zadar! De aceea, dacă vrei să-ți satisfaci pofta și să te lași inspirat de acest produs cu totul și cu totul special, îți recomandăm să faci o vizită la Biomarche sau Magazia Morăriței.
Abia am adus acest produs în magazin, dar cel mai bun critic este fiica mea care a fost și este foarte încântată de ele. De altfel, și mie îmi plac foarte mult!
Gabriela @ BioMarche
Eu sunt încântată și de gust și de felul cum arată Merele în Ciocolată, iar clienților de asemenea le plac foarte mult!
Cecilia @ Magazia Morăriței
La rândul nostru, și noi, echipa FabricatinRO ne-am desfătat cu delicioasele Mere în Ciocolată și am fost surprinși de armonia cu care se îmbină gusturile ingredientelor folosite, lucru pentru care le-am listat la loc de cinste și pe platforma noastră! Savurându-le ne-am lăsat purtați pe aripile amintirilor dragi din copilărie, dar am descoperit și ceva nou, proaspăt, rafinat și delicat pe care nu-l regăseam în fructele de la bunici. Cât despre ambalaj, ne place atât de mult încât am trecut deja acest produs elegant pe lista de cadouri ca surpriza dulce pe care o vom oferi rudelor și prietenilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă anul acesta.
Iar acum că te-am inspirat, în calitate de producător român sau antreprenor din această țară, ție cu cine ți-ar plăcea să închei un parteneriat pentru crearea unui produs absolut unic?