Dr in Uniforma - interviu Fabricat in RO
Fabricat Separator

Interviu cu echipa de management Dr. în Uniformă

1. Cum v-a venit această idee de business Dr. în Uniformă? Aveți un model în domeniul afacerilor sau preferați să fiți complet original?

Ideea de business a venit din identificarea unei nevoi nesatisfăcute pe piață, prin propria experiență personală. Mama soției confecționa costume medicale pe comandă încă din anul 2000. Dar am ales până la urmă să venim cu o abordare complet originală, prin care să ne diferențiem de competiție, cu modele de uniforme bine lucrate, de diferite culori și din materiale de o calitate foarte bună. Suntem printre puținii producători de uniforme care folosesc bumbac sau vâscoză în compoziția materialului și cu toate acestea punem la dispoziția clienților noștri o gamă variată de echipamente medicale pentru toate buzunarele precum: halate medicale, bluze, pantaloni, saboți damă și multe altele.

2. De ce ați ales acest nume pentru brandul pe care l-ați fondat? Ce reprezintă el?

Doctor în Uniformă este un brand care reprezintă personalul medical și modul cum acesta se afișează în fața pacientului. L-am creat cu gândul de fabrica articole vestimentare profesionale, care să inspire încredere și profesionalism, fie că este vorba de bonete medicale sau bluze medicale ieftine.

3. De cât timp ați lansat produsele dumneavoastră pe piață?

În 2019 am lansat brandul Doctor în Uniformă în România și în 2022 ne-am extins afacerea în afara granițelor țării, pe piața internațională.

4. Prin ce metode a fost finanțată firma Dr. In Uniforma? S-a investit mult până a atins acest nivel?

De când am înființat-o și până în prezent am investit în această companie doar capital propriu. Este o afacere de familie căreia ne-am dedicat mult și în care vom investi în continuare, atât cât este nevoie până își va atinge potențialul maxim.

5. Care este publicul țintă al produselor/serviciilor dumneavoastră?

Ne adresăm în mod special personalului medical și farmaceutic, persoanelor care lucrează în industria sănătății, celor oferă servicii de curățare, celor profesează în saloane de înfrumusețare și de asemenea furnizorilor de servicii din industria HORECA.

6. Cum se diferențiază produsele/serviciile dumneavoastră față de cele ale competiției?

Considerăm că există trei calități excepționale prin care afacerea noastră se difențiază față de cele cu care ne întrecem:

Calitate: La Doctor în Uniformă, calitatea este o parte integrantă a ADN-ului nostru. Facem tot ce putem ca să oferim produse de cea mai înaltă calitate. Supunem fiecare uniformă unor teste riguroase și verificări de laborator complexe înainte de a o lansa pe piață pentru a ne asigura că îndeplinește cele mai exigente standarde de performanță. Pentru noi calitatea nu este doar un cuvânt, ci un angajament pe care îl onorăm în fiecare detaliu al procesului de producție.

Excelență: Noi privim excelența nu pe un obiectiv, ci ca pe o mentalitate. De la designul și tehnologia produselor noastre și până la relațiile cu clienții și suportul post-vânzare, căutăm mereu să atingem și să depășim standardele de excelență.

Încredere: Încrederea clienților este unul dintre cele mai valoroase atuuri ale noastre, iar noi suntem hotărâți luptăm în fiecare zi pentru a o menține neștirbită. Prin transparență, integritate și respect față de promisiuni, ne străduim să câștigăm încrederea și respectul celor care aleg să poarte uniformele Doctor în Uniformă.

7. Care sunt cele mai mari provocări la care a trebuit să faceți față până în acest moment?

Orice business la început de drum, dar și pe parcursul dezvoltării sale întâmpină tot felul de provocări. În cazul nostru cele mai mari au fost dezvoltarea fabricii și optimizarea fluxului de lucru astfel încât să obținem cel mai bun randament.

8. Din analiza noastra, din 2020 până acum, ați reușit să vă creșteți cifra de afaceri de 5 ori. Care este secretul?

Unii spun ca 2023 a fost un an dificil, dar chiar și atunci dumneavoastră ați reușit o creștere cu 56% a cifrei de afaceri.

Secretul succesului nostru nu este neapărat un secret. În teorie, rețeta este simplă. Dificultăți apar atunci când vrei s-o pui în aplicare. Este vorba despre muncă multă, optimizare, logică și pasiune în tot ceea ce facem și, nu în ultimul rând, internaționalizare.

9. Cât de aproape considerați că sunteți de obiectivele pe care vi le-ați propus inițial?

Suntem mândri de succesul pe care l-am avut până acum, dar abia am obținut jumătate din ceea ce ne-am propus.

10. Cum vă imaginați că se va dezvolta afacerea în următorii cinci ani?

În maxim cinci ani ne-am propus ca produsele noastre să poată fi cumpărate și fizic, nu doar online, de către clienții din țară și cei de peste hotare. Deocamdată suntem un magazin echipamente medicale online, dar ne dorim o prezență fizică cel puțin la fel de puternică precum cea din mediul virtual și vom munci mult în acest sens.

11. Ce parere aveți despre sustenabilitate? Aveți proiecte în desfăsurare la Dr. în Uniformă?

Orice proiect al nostru trebuie sa fie sustenabil și până nu-l analizam până în cele mai mici detalii, nu ne apucam să îl implementăm. Proiectul pe care îl avem în vedere în viitorul apropiat este construirea unei noi fabrici.

12. Puteți să ne povestiți despre un highlight din existența companiei dumneavoastră?

  1. Extinderea pe piețe internaționale – Intrarea cu succes pe piețele externe reprezinta un pas crucial în creșterea companiei și în extinderea bazei de clienți.
  2. Atestare națională ANPC în ceea ce privește calitatea materialului. Suntem singurii producători din România care dețin acest certificat. Iar acest lucru este foarte important pentru clienții noștri. Este altceva când porți o rochie medicală dintr-un material de calitate superioară, care îți oferă confort și libertate de mișcare, decât atunci când te îmbraci în haine nu tocmai pe gustul tău.
  3. Care considerați că sunt trei din cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă un antreprenor pentru a avea succes pe piața românească?

Orice antreprenor care visează la o afacere de succes în România trebuie să plece la drum cu trei calități sau să-și impună să le obțină: răbdare, perseverență și curaj.

13. Cât de importantă considerați că este colaborarea dintre producătorii români și dacă considerați că este important ca ei să colaboreze, de ce susțineți acest lucru?

Colaborarea dintre producători este foarte importantă. Numai că la noi în România producătorii nu prea sunt dispuși să colaboreze între ei.

14. Dați exemplu de o calitate la care considerați că nu vă întrece nimeni și spuneți-ne ce rol are aceasta în succesul afacerii pe care o conduceți?

La capitolul perseverență nu mă întrece nimeni. Nu renunț niciodată dacă îmi propun ceva care consider că este realizabil.

15. De ce credeți că este important ca toți românii să cumpere mai mult de la conaționalii lor?

Sunt multe motive pentru care românii ar trebui să colaboreze între ei. Printre acestea enumerăm: creșterea economică, generarea de locuri de muncă și creșterea nivelului de trai.

16. Care considerați că sunt avantajele producătorilor români care fac parte din comunitatea Fabricat în RO?

Pentru producători Fabricat în RO este o platformă complexă care oferă o expunere mai mare pe piața locală și națională.

De asemenea, comunitatea facilitează întâlniri între antreprenori, încurajând colaborări care pot duce la dezvoltarea de produse noi și inovatoare.