fbpx

Jidvei – Un producător de vinuri care a făcut România cunoscută peste hotare

2.500 de hectare de viță de vie・4 crame・o capacitate de stocare de 35 de milioane de litri・desfacere pe 14 piețe din Europa・71 de ani de istorie. Așa am putea descrie în câteva cifre relizările companiei Jidvei, un brand al cărui nume are același ecou răsunător și peste hotare. 

La nivel european, România ocupă în prezent locul al cincilea în calitate de țară cu cea mai mare suprafață de teren cultivată cu viță de vie și locul al șaselea judecată după cantitatea de vinuri produsă. Dar n-a fost dintotdeauna așa.

Performanțele pe care am reușit să le atingem la ora actuală se datorează nu doar solului fertil și climei prielnice, ci în cea mai mare parte producătorilor de vin care și-au dedicat întreaga forță și putere de creație celei mai mari pasiuni ale lor: vinul. Iar unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați dintre aceștia este Jidvei, un brand cu tradiție pe piața românească, dar și cea europeană.

Istoria companiei Jidvei

Numele Jidvei a aparut pe harta viticolă a României în perioada socialistă ce a urmat imediat dupa încheierea celui de-al doilea război mondial. Mai exact, în anul 1949, în Podgoria Târnave, a fost înființată Întreprinderea Agricolă de Stat Jidvei, întreprindere care avea să se privatizeze 50 de ani mai târziu.

Drumul către succes nu a fost de la început unul presarat doar cu evenimente nemaipomenite. A fost nevoie de aproape 10 de muncă asiduă pentru ca primele vinuri Jidvei produse din soiurile Traminer Roz, Fetească Regală și Sauvignon Blanc să fie recunoscute la nivel internațional și distinse cu medalii de aur la competiții celebre în Europa, iar între înființarea întreprinderii și finalizarea celei mai mari dintre cramele Jidvei s-au scurs 25 de ani.

Două din cele mai cunoscute game de vinuri Jidvei au fost lansate la scurt timp după crearea cramei cu același nume. Spumant Jidvei, produs printr-o metodă tradițională care se respectă și în ziua de azi, și Tradițional sunt gamele care au consacrat numele Jidvei în industria producătorilor de vin. 

Un alt punct de cotitură în istoria vinurilor Jidvei l-a reprezentat înființarea actualei companii care printr-un program complex de retehnologizare a făcut posibilă transformarea unei crame clasice într-una a secolului XXI.

Metamorfoza într-o cramă modernă

După anul 2000, realizările companiei Jidvei au început să curgă unele după altele. Fiind deja o companie cu reputație națională și internațională, Jidvei a luat hotărârea de a se implica activ în spațiul cultural românesc și a pus astfel bazele unei serii de evenimente anuale numite: Festivalul Național de Folclor „Strugurele de Aur”. Acest festival a avut și are și în ziua de azi un succes extraordinar în rândul iubitorilor de muzică populară și cu siguranță faima lui nu se va stinge prea curând. 

Tot la capitolul realizări putem include și lansarea unor game de vinuri originale, făcute să dezmierde trupul și să încânte sufletul. Dintre acestea amintim gama Nec Plus Ultra, prețiosul vin desert Eiswein, gama Mysterium, precum și gama Vinul Unirii. De asemenea, tot aici, ca o companie modernă, mereu aproape de români și cu grijă față de tradițiile ce-i reprezintă, merită să menționăm și campania marca Jidvei: Pe primul loc e România, care demonstrează încă o dată faptul că acest producător își merită din plin aprecierea și toate laudele de care se bucură. 

Ti-a placut articolul? da-i un share!

Share on facebook
Share pe Facebook
Share on twitter
Share pe Twitter
Share on linkedin
Share pe Linkdin
Share on pinterest
Share pe Pinterest

Lasa un comentariu

Te-ar putea interesa si: